čtvrtek 11. února 2016

Den 33 - Kouzelný sníh

Stále máme zimu, ale venku žádný sníh. Uděláme si ho tedy doma. 
Do nádoby nasypeme hrneček jedlé sody.


Přidáme 2 lžíce soli a zamícháme.

A 1 lžíci jaru (nebo klidně nějakého pěnícího protředku - eko baby friendly).

K tomu přidáme asi 4 - 5 lžic vody. 

Přidávejte postupně, aby jste dosáhli hmoty, ze které se dá něco tvarovat. My to s vodou přepískli a museli jsme přidávat ještě celý další hrneček jedlé sody.

Vyrobili jsme si sněhuláka (Vílka odmítala do té hmoty sahat, tak jsem musela koulet sněhuláka sama). Přidali jsme mu ruce z klacíků, čepku z kinder vajíčka a oči z pepřových kuliček.

Do PET láhve jsme nalili ocet a do víčka udělali dírku. 

Stříkáním po sněhulákovi se začal rozpouštět a tvořila se bohatá pěna. Ta byla na celém pokusu to nejlákavější.

A začaly se hrátky s pěnou v umyvadle. Nejprve jsme do nádoby napustili vodu, aby pěny bylo víc. 

Přinesla jsem potravinářské barvy a navrhla jsem, že pěnu obarvíme.

Na efekt pěkný, ale do barevné pěny už nechtěla vílka strčit ruce - aby je neměla špinavé. Míchala proto štětečkem.

Pak jsme vše nalili do zašpuntovaného umyvadla a připustili ještě další vodu a barvy se upozadily. Následovala chvíle hry s nebarevnou pěnou. To se mi ulevilo! Už jsem se bála, že jsem to se svým nápadem s barvami pokazila.

Žádné komentáře:

Okomentovat