středa 8. února 2017

Barevné hraní




Barvy jsou u dvouleté vílky v kurzu. Všimla jsem si, že je poslední dobou ráda pojmenovává, přiřazuje a vůbec si jich všeobecně často všímá. Je to tedy právě probíhající senzitivní fáze pro barvy a tak ji chci využít. Nejsem dobrá na dlouhé vyrábění pomůcek, vše musím mít rychle připravené. Podle toho volím i naši zábavu s barvami.

Pom-pomy a dřívka.
Zábava vyrobená za pár minut. Stačí mi pár dřívek, barevných kuliček a fixy. Sbírám pomůcky a chystám se na výrobu, v tom obě vílky zpozorní a obklopí mě. Asi mají někde senzory, když pro ně něco chystám nebo když chci chvilku klidu (tam to platí dvojnásob). Barevné kuličky rozmístíme na dřívka a pak pod ně nakreslíme barevná kolečka.


Dvouletá vílka se na zábavu vrhla a moc se jí líbila. Očekávala jsem, že se jí však nadšení bude držet déle. Párkrát si vyzkoušela a pak se ke hře už nevrátila.


Přísavky.
Kdysi nasbírané přísavky jsou u nás velmi oblíbené a protože jsou tak pěkně barevné, využívám je i tentokrát. Na papír si rozmístím růzě barevné přísavky. Nakreslím fixami barevná kolečka, zalaminuji, vystřihnu a máme hotovo.


Hra dvouletou baví a zajímá i pětiletou vílku, která si pak ke své mladší sestře přisedne. Moc pěkně spolupracují a docela dlouho se s přísavkami zabaví (rozuměj: pár minut).

Zapichování.
Nějak se u nás doma objevil kus polystyrénu, který tedy využijeme k našim barevným hrám. Fixami na něj nakreslím barevné tečky, do kterých pak všichni s radostí zapichujeme barevné špejle ze hry Mikádo. Jsem překvapená, že tohle opravdu baví i mě.


Barevné ostrovy.
Vytáhla jsem barevné papíry - barevné ostrovy. Pojmenovali jsme si barvy a šli jsme hledat předměty pro každý ostrov.


Bylo vidět, že selektivní vyhledávání je pro dvouletou vílku nová věc. Měla jsem radost, že jsme její mozek trošku potrápili. Nakonec jsme měli čtyři pěkné barevné ostrovy.



Žádné komentáře:

Okomentovat